Основи здоров‘яНавчально-методичне забезпечення викладання предмета „Основи здоров’я"
у 2018-2019 навчальному році
Викладання предмету «Основи здоров’я» у 2018/2019 н.р. буде здійснюватись за програмою, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, з урахуванням особливостей – орієнтація на очікуваний результат, формулювання очікуваних результатів у компетентістному форматі (знання, уміння, ставлення), більша свобода вчителя щодо планування та реалізації навчальнопізнавальної діяльності учнів, врахування наскрізних для всіх предметів тематичних ліній.
На вивчення предмету «Основи здоров’я» у всіх закладах загальної середньої освіти відповідно до наказу МОН України № 405 від 20.04.2018 року «Про затвердження типової програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня» передбачена 1 година на тиждень, 35 годин на рік.
Предмет «Основи здоров’я» реалізує здоров’язбережувальну компетентність, яка визначена діючими Державними стандартами як ключова для галузі «Здоров’я і фізична культура» та концепції «Нова українська школа».
Учителі основ здоров’я мають усвідомлювати, що головною метою навчання предмету є формування здоров’язбережувальної компетентності кожного учня, складовими якої є психо-соціальні і спеціальні життєві навички, сприятливі для здоров’я, безпеки, успішної соціалізації і самореалізації дітей та підлітків.
До психо-соціальних компетенцій (життєвих навичок) належать:
позитивна самооцінка, самоконтроль, керування стресами, мотивація успіху і гартування волі, аналіз проблем і прийняття зважених рішень, критичне і творче мислення, вміння вчитись, ефективне спілкування, співчуття, розв’язання конфліктів, протистояння негативним соціальним впливам тощо.
До спеціальних компетенцій належать:
санітарно-гігієнічні навички, раціональне харчування, рухова активність, загартування, організація режиму праці та відпочинку, надання першої допомоги тощо.
Відтепер вчитель має вільний вибір форм організації навчально-виховного процесу, способів навчальної взаємодії, методів, прийомів і засобів реалізації змісту предмета.
Вчитель також має право самостійно переносити теми уроків, відповідно до засвоєння учнями навчального матеріалу, визначати кількість годин на вивчення окремих тем.
Наскрізні лінії представлено у предметі «Основи здоров’я»:
«Здоров'я і безпека»,
«Громадянська відповідальність»,
«Екологічна безпека та сталий розвиток»,
«Підприємливість та фінансова грамотність»,
як за складом життєвих навичок (повністю) так і за тематикою (частково).
Для реалізації поставлених завдань рекомендовано використовувати додаткові 72 ресурси (всього понад 3000 матеріалів - підручники, посібники, розробки уроків, презентації, відео, мультфільми тощо), представлені у вільному доступі на порталі превентивної освіти http://autta.org.ua/.
|