Музичне мистецтво

 

Методичні рекомендації

щодо викладання музики та естетичних дисциплін

у 2015-2016 навчальному році

 

Сьогодні мистецтво у системі сучасної освіти розглядається як суттєвий компонент загальної освіти школяра. Його могутній пізнавальний і виховний потенціал пов'язаний з естетичною природою, завдяки якій осягаються потаємні найскладніші процеси духовного життя людини, її внутрішнього світу.

Сучасне навчання, і мистецьке, зокрема, ґрунтується на засадах особистісно-зорієнтованого і компетентнісного підходів, визначених в основних нормативних документах освіти – державних стандартах, навчальних планах, програмах.

 

Музичне мистецтво

При вивченні музичного мистецтва у п’ятому класі зроблено акцент на вивчення особливостей мови та видів різних мистецтв. Тема навчального року – «Види і синтез мистецтв», розкрито відповідними розділами, а саме: «Музика як вид мистецтва», «Народна музика», «Професійна музика», «Взаємодія музики з іншими видами мистецтва». Під час сприймання та інтерпретації музики учні п’ятого класу мають усвідомити такі основоположні поняття музичного мистецтва, як елементи мови музики і музичні засоби виразності (мелодія, ритм, лад, темп, тембр, динаміка, регістр), ознайомитись із синтетичними видами мистецтва – театром, кінематографом, хореографією, цирком, а також різноманітними художніми явищами сучасності, що репрезентують яскравий синтез і взаємодію мистецтв. У шостому класі в учнів є можливість усебічно ознайомитися з усіма основними жанрами музичного мистецтва (тема року – «Жанри мистецтва»). Така ґрунтовна підготовка є основою опанування учнями особливостей художніх стилів у наступних класах.

У царині музичного мистецтва шестикласники знайомитимуться з характерними ознаками жанрів камерно-вокальної та хорової музики (пісня, гімн, романс, кантата, ораторія, меса, 219 літургія та ін.) відповідно до їх призначення (І семестр) та жан- рів камерно-інструментальної (прелюдія, скерцо, ноктюрн, етюд, варіації, рондо, соната, квартет та ін.), симфонічної му- зики (увертюра, концерт, симфонія, симфонічна поема, сюїта та ін.) (ІІ семестр); вчитимуться інтерпретувати образний зміст музичних творів та визначати їхню композиційну будову (фор- му), а також типи розвитку музики.

Одним із основних видів діяльності на уроках музичного мистецтва є формування та розвиток вокально-хорових навичок учнів, тому у 6 класі велику увагу слід приділити вокально-хоровій роботі: виконанню одноголосних та багатоголосних (зокрема, двоголосних) творів, формуванню навичок співу в ансамблі, хорі.

Вивчаючи музичне мистецтво, учні сьомого класу знайомляться з різними видами аранжувань народної та академічної музики, особливостями відображення етнічних мотивів у класичній і сучасній музиці та особливостями сучасних музичних явищ: джаз, рок, поп, авторська пісня. 

 

 

 

Гімн школи
Роботи вчителів
Світова літ-ра [0]
Образотворче мистецтво [6]
Художня культура [2]
Робота психолога в школі [1]
Проекти
Проекти учнів [5]
Газета Ровесник [5]
Методичні матеріали [1]
Презентації
Світова літ-ра [5]
Астрономія [7]
Виховна робота [3]
Це важливо
Медичний куточок [6]
Правила поведінки [8]
Поради психолога [1]
Фотоальбом
Юні інспектори руху [26]
Семінар учителів іноземної мови [16]
Живи, книго! [7]
Свято осені й урожаю [65]
Семінар заступників із виховної роботи [3]
Тиждень шкільного підручника [9]
Семінар директорів шкіл [53]
Естафета педагогічних інновацій [53]
ХV Національний конкурс шкільних газет [20]
Семінар заступників директорів з навчальної роботи [58]
День писемності [8]
Екскурсія 6 класів в Опішне 2016 [20]
Зірка школи - 2017 [20]
Конкурс-презентація талантів
Гаряча лінія
Гаряча лінія
МОН молодьспорт
Департамент
РМК
УЦОЯО
ПОІППО
Педпреса
Освіта
Щоденник
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання