Християнська етика

Як і минулих років, триватиме вивчення курсів духовно-морального спрямування за програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.

Курси духовно-морального спрямування є дисциплінами передусім світоглядного, культурного та освітньо-виховного спрямування, які вибудовуються як фундамент буттєвих цінностей сучасної людини. Вони не є вченням віри, не передбачають вивчення релігійних обрядів, і не повинні ставити за мету залучення до певної конфесії. Вивчення цих предметів передбачає виховання в учнів поваги до свободи совісті, релігійних та світоглядних переконань інших людей; здатності до співжиття в полікультурному та поліконфесійному українському суспільстві.

          Викладання предметів духовно-морального спрямування в загальноосвітніх навчальних закладах можливе лише за умови письмової згоди батьків та за наявності підготовленого вчителя.       При цьому слід інформувати батьківську громадськість про особливості вивчення цих предметів, давати їм можливість відвідувати уроки й позакласні заходи.

          Особливості викладання курсів духовно-морального спрямування передбачають відповідні вимоги до професійної підготовки вчителя. Як було зазначено вище викладати факультативні курси духовно-морального спрямування можуть особи, які мають вищу педагогічну освіту та документ про проходження відповідної курсової підготовки на базі інститутів післядипломної педагогічної освіти. Підготовка вчителів християнської етики здійснюється в навчальних закладах або на курсах підвищення кваліфікації педагогічних кадрів у Національному університеті «Острозька академія», Львівському католицькому університеті, при обласних інститутах післядипломної педагогічної освіти. Для належного підвищення кваліфікації вчителів етики та інших курсів духовно-морального спрямування, обміну досвідом, підвищення якості викладання можуть бути створені районні (міські) методичні об’єднання вчителів, творчі групи, методичні кабінети тощо.

На допомогу вчителям у викладанні християнської етики рекомендуємо наступні джерела:

1. Артемий Володимиров. Учебник жизни. Москва «Дрофа», 2001. – С.235

2. А.І. Лахно, В.М. Варенко. Християнська етика (в поняттях і категоріях). Навч. Посібник. Київ:  Видавництво європейського університету, 2002 – С.212.

3. А. Калашник. Загальні методи вивчення предмета «Християнська етика». Навчально-методичний посібник (Львів, 2003).

4. А. Калашник. Педагогічно-методичні підходи та дидактичний матеріал до уроків християнської етики. Навчально-методичний посібник . – Тернопіль, 2007.

5. Александра М., Крижанівська В. Біблійні сюжети у творчості майстрів італійського відродження //Історія в школі. – 2001. – №7. – С.41-44.

6. Бетко І. Біблійні сюжети і мотиви в українській поезії к. ХІХ – поч. ХХ століть // Українська мова і література в школі. – 1991. № 10. С. 64 – 70.

7. Біблія в переказі для дітей. Старий і новий завіт. – 3-є вид., перегл. і удоскон. – К.: Українське біблійне товариство, 2003.

8. Білоусова Н. Біблійні сюжети у світовій художній культурі // Зарубіжна література – 2003. – №1. – С 7–11.

9. Бородина А.В. Основы православной культуры: Учебник для средней и старшей ступеней общеобразовательных школ, лицеев, гимназий. / Под общ. ред. иеромонаха Киприана (Ященко). – Изд. 2-е, переработ., доп. – М.: Покров, 2003.

10. Демченко С, Демченко О. Жизнь Иисуса Христа и искусство //Імідж сучасного педагога. – 2002 - №10. – С.68–72.

11. Васкевич О.В. Уроки християнської етики: Методичні розробки уроків для учнів 3-4 класів / О.В. Васкевич – Вінниця: Глобус-Прес, 2006. – 106 с.

12. Вивчаємо біблійну історію та християнську етику в 5 класі. Плани-конспекти занять. І, ІІ семестр. – Краматорськ: «Тіраж-51». – 2013. – 206 с.

13. Виховання Істини, Добра і Краси. Імідж сучасного педагога – 2012. – №3 – 68с.

14. Каліберда Г. А., Лобач О.О. «Християнська етика в українській культурі» /науково-методичний посібник/ – Полтава, 2011. – 323 с.

15. Кузик Б. М., Литвин Л.І. Джерело вічності. Основи православної культури. – Вид.3-тє, випр.й допов .– Дніпропетровськ , 2009.

16. Л.А.Лисяк. Вивчаємо біблійну історію та християнську етику в 1 класі. Плани-конспекти занять. І семестр. – Краматорськ: «Тіраж-51». – 2012. – 110 с.

17. Мовчун А. Міжпредметні зв'язки курсу "Християнська етика в українській культурі" /А. Мовчун //Відкритий урок: розробки, технології, досвід. –  2008. –  N 9. –  С. 51– 56.

18. Мороз А., Берсенева Т. Уроки добротолюбия: Учебное пособие для среднего школьного возраста – СПб САТИСЪ-ДЕРЖАВА, 2005. – 220 с

 19. О. Обеднікова, О. Новікова. Уроки християнської етики для підлітків (Остріг, 2002).

20. О.Дроздовський. Біблійна історія та християнська етика. Довідник в опорних схемах та конспектах. [Електронний ресурс] Режим доступу: 

www.rokim.org.ua

21. Огірко О. В. Християнська етика – могутній засіб педагогіки // Слово вчителя. – 2008.  –  № 4. – С. 26–28.

22. О.А.Басова, О.А.Бельма, В.А.Сорокіна. Вивчаємо християнську етику в українській культурі. Методичний посібник. – Донецьк, 2011. – 418 с.

23. Саннікова Тетяна. Християнська етика: Розробки уроків для учнів 5-6 класів. Розділ 2 (6 кл.) Світогляд – основа бачення життя // Шкільний світ. – 2007. – №29–32. – С. 60–71

24. Чередник Л. Біблійні герої у витворах видатних художників і скульпторів //Всесвітня література та культура в навчальних закладах України – 2000. – №9. – С. 44–45.

25. Формування духовно-моральних цінностей засобами курсу «Біблійна історія та християнська етика». Навчально-методичний посібник за редакцією І.Г.Ковровського. – Біла Церква,  2010. –110 с.

26. Хвилинка святості: Збірка легенд, притч, переказів на основі творів Високопреосвященнішого Митрополита Полтавського і Кременчуцького Феодосія (Дикуна-Ваколюка Митрофана Никоновича) для позакласного читання учнів молодших класів / Підготувала Л.А. Лисяк. – Полтава: АСМІ, 2006. – 64 с.

27. Янушкявичюс Р.В., Янушкявичене О.Л. Основы нравственности: Уч. пособие для школьников и студентов / Р.В. Янушкявичюс , О.Л.Янушкявичене  – М: Про – Пресс, 2000.

Додатково до запропонованих матеріалів вчителі можуть використовувати християнський духовно-просвітницький часопис «Слово вчителю», який містить матеріали наукового та методичного характеру щодо викладання християнської етики, відповіді на актуальні теми, що стосуються сім’ї, здоров’я, релігії та інших важливих проблем, а також журнал «Отрок» для підлітків та молоді.

Заслуговує уваги вперше створений в Україні мультимедійний підручник для загальноосвітніх шкіл «Християнська етика: сходинки духовності» для 5 класів, який містить зміст уроку, інтерактивні завдання, які можна виконувати на уроці, вірші та твори морального змісту, відео фрагменти до уроків, життя святих, поради дорослих, словничок, тести для самоперевірки.
          Також можна використовувати передачі, мультфільми, фільми для дітей і дорослих духовно-морального змісту телерадіокомпанії «Глас».

 

Гімн школи
Роботи вчителів
Світова літ-ра [6]
Образотворче мистецтво [6]
Художня культура [2]
Робота психолога в школі [1]
Проекти
Проекти учнів [4]
Газета Ровесник [5]
Методичні матеріали [1]
Презентації
Світова літ-ра [5]
Астрономія [7]
Виховна робота [3]
Це важливо
Медичний куточок [6]
Правила поведінки [8]
Поради психолога [1]
Фотоальбом
Юні інспектори руху [26]
Семінар учителів іноземної мови [16]
Живи, книго! [7]
Свято осені й урожаю [65]
Семінар заступників із виховної роботи [3]
Тиждень шкільного підручника [9]
Семінар директорів шкіл [53]
Естафета педагогічних інновацій [53]
ХV Національний конкурс шкільних газет [20]
Семінар заступників директорів з навчальної роботи [58]
День писемності [8]
Екскурсія 6 класів в Опішне 2016 [20]
Зірка школи - 2017 [20]
Конкурс-презентація талантів
Гаряча лінія
Гаряча лінія
Освіта
МОН молодьспорт
Щоденник
УЦОЯО
ПОІППО
Педпреса
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання