ХіміяМетодичні рекомендації щодо викладання хімії у 2018-2019н.р Хімічна освіта в сучасному світі спрямована на розвиток і саморозвиток учнів відповідно до їхніх власних потреб та уподобань. Підґрунтям та джерелом для особистісного розвитку стають не тільки предметні знання, уміння та навички, а й досвід особистості з оволодіння ними. Компетентнісний підхід у навчанні, на відміну від предметно зорієнтованого, передбачає інтеграцію ресурсів змісту курсу хімії та інших предметів на основі провідних соціально й особистісно значущих ідей, що втілюються в сучасній освіті: уміння вчитися, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська відповідальність, ініціативність і підприємливість. Навчально-методичне забезпечення шкільного курсу «Хімія» Навчання хімії у закладах загальної середньої освіти у 2018-2019 навчальному році у 7–10-х класах здійснюватиметься відповідно до нової редакції Державного стандарту («Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392, а в 11-му класі – за Державним стандартом базової і повної середньої освіти від 14.01.2004 № 24. Програми для 5-9 класів були оновлені з урахуванням положень Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» (2016 р.). Напрямами для оновлення програм є інтегровані змістові лінії (однакові для всіх навчальних предметів): «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність». Ці змістові лінії відображають провідні соціально й особистісно значущі ідеї, що послідовно розкриваються у процесі навчання і виховання учнів; інтегровані змістові лінії співвідносяться з ключовими компетентностями, опанування яких забезпечує формування ціннісних і світоглядних орієнтацій учня, що визначають його поведінку в життєвих ситуаціях. Наскрізні змістові лінії: «Громадянська відповідальність» «Екологічна безпека та сталий розвиток» «Здоров’я і безпека» «Підприємливість» та «Фінансова грамотність» З особливостями вивчення хімії у 2018/2019 навчальному році можна ознайомитись у додатку до листа Міністерства освіти і науки України від 03.07.2018 № 1/9-415 «Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році». У зв’язку з внесеними в навчальні програми змінами наголошуємо, що вчитель здійснює календарне і поурочне планування в довільній формі (у друкованому або електронному вигляді). Він самостійно визначає формат, обсяг, структуру, зміст і оформлення календарних планів і поурочних планів-конспектів. Академічна свобода вчителя так само передбачає вільний вибір форм організації навчально-виховного процесу, способів навчальної взаємодії, методів, прийомів і засобів реалізації змісту хімічної освіти. Звертаємо увагу, що в організації освітнього процесу потрібно використовувати навчальні програми, підручники та навчально-методичні посібники (робочі зошити, зошити для практичних робіт і лабораторних дослідів, різних видів контролюючих робіт тощо), які мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, схвалення відповідною комісією Науково-методичної ради з питань освіти. Перелік цієї навчальної літератури постійно оновлюється, його розміщено за посиланням https://goo.gl/TnGiJX Корисні посилання для учителів хімії: Освітній веб-сайт для вчителів «Хімічна та біологічна освіта Полтавщини» http://chemistry-forum.at.ua/ Сайт Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського http://poippo.pl.ua/ Сайти Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії: http://chemo.univer.kharkov.ua/olympiad.htm; https://www.facebook.com/UkrChemOlimp/ ; http://www.ukrchemolimp.com Сайт Всеукраїнського турніру юних хіміків: http://tyc.com.ua/uk/ Віртуальна навчальна лабораторія: http://www.virtulab.net/index.php?option= com_content&view=category&layout=blog&id=57&Itemid=108 Сайт Всеукраїнського Інтернет турніру із природничих дисциплін: www.vpd.inhost.com.ua Сайт Міжнародної природознавчої гри «Геліантус»: http://www.helianthus.com.ua/ Сайт Міжнародного природничого конкурсу «Колосок» http://kolosok.org.ua/ Правила безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики та хімії загальноосвітніх навчальних закладів: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z1332-12/print1390817060173916 Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0044- 13/conv Перелік наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/770-2000-%D0%BF 67 Стенди для кабінету хімії: http://stendik.com/stjendy-prjedmjetnyje/khimija/ Відео досліди із хімії (з архіву журналу «Хімія та хіміки»: http://chemistrychemists.com/ Відео до уроків хімії: http://www.proshkolu.ru/user/labolga/folder/659693/ Домашні експерименти: http://www.diagram.com.ua/tests/himija/index.shtml Інтерактивні вправи з хімії: http://learningapps.org/index.php?category=12&s= В освітньому процесі заклади загальної середньої освіти під час вивчення хімії у 7-9 та 11 класах, оцінюванні навчальних досягнень учнів з хімії, проведенні навчальних занять у кабінеті (лабораторії) хімії можуть використовувати методичні рекомендації, що містяться в інструктивно-методичних листах Міністерства освіти і науки України та Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського за 2014-2017 роки. |
|